کد مطلب:113767 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:237
و سید رضی (رضوان الله تعالی علیه) نیز از این كانال پر جاذبه در آن روزگاران غربت و تنهایی، استفاده ی شایسته ای نمود و با نشان دادن جاذبه های هنری (فصاحت و بلاغت) نهج البلاغه، همه ی خطباء و شعراء و ادباء معاصر را مات و مبهوت كلمات وحی گونه امام (ع) كرد تا آنكه نهج البلاغه جایگگاه واقعی خود را باز یافت. در این رابطه كتب زیر تدوین شد. الف- ضرورت بكارگیری هنر فیلم سازی در نهج البلاغه ب- نهج البلاغه در شعر شاعران فارسی زبان[1] (جلد یازدهم مجموعه آشنایی) هنرمندان فیلم ساز بدنبال سوژه های مناسب سرگردانند و بخلق سوژه های پر جاذبه تلاش می كنند تا (سناریوی) كامل و دلخواه را تدوین نمایند، اگر با معارف نهج البلاغه آشنا گردند، انواع سوژه های مناسب و [صفحه 25] بی نظیر را پیدا خواهند نمود كه گوینده و مطرح كننده آن، شاهد صادق وحی، امام علی (ع) است و باطل و ناروا! در آن راه ندارد كه همه ی سوژه ها و سناریوها بر واقعیت تكیه دارند. در مفاهیم بلند نهج البلاغه، سوژه های گوناگونی برای فیلم سازان بچشم می خورد مانند. 1- سوژه ی فیلمهای بلند سینمایی الف- ماجرای ناكثین (جنگ جمل) ب- ماجرای بیعت با امام ج- ماجرای قاسطین و جنگ صفین د- ماجرای مارقین و جنگ نهروان 2- سوژه سریالهای تلویزیونی الف- مباحث تاریخی ب- مباحث سیاسی ج- مباحث علمی د- مباحث نظامی ه- مباحث اخلاقی و چون برای فارسی زبانها، حفظ و كاربرد اشعار ادیبانه و پر جاذبه، امری آسان و ممكن است اگر مفاهیم بلند نهج البلاغه در پرتو جاذبه [صفحه 26] هنری اشعار شاعران فارسی مطرح شود از نظر كیفیت آموزشی اثر چشم گیری خواهد داشت.
هیچكس منكر جاذبه های هنری و ضرورت بكارگیری آن در آموزش و پرورش نیست. برای آموزش مفاهیم قرآنی و حدیثی نیز حداكثر استفاده را از هنر و بیان تجسمی باید نمود كه در قشر عظیمی از جامعه جایگاه بایسته ای دارد.
صفحه 25، 26.